Není elektromotor, jako elektromotor. Jaké jsou u nich nejčastější rozdíly?

Elektromotory jsou jedním z nejdůmyslnějších a nejpoužívanějších elektrotechnických mechanismů, které v současnosti máme. Aniž bychom si to uvědomovali, tak se starají elektromotory a ohromné množství věcí již od včasného rána.

Starají se kupříkladu o to, aby náš mlýnek dokázal umlít kávu, stejně tak jsou součástí celé řady vybavení pro péči o zdraví a tělo. Na trhu je přitom dostupné opravdu velice velké množství různých motorů, protože mezi nimi panují mnohdy i propastné rozdíly. U tak velkého sortimentu se totiž nikdy nedá říct, že by byl elektromotor jako elektromotor.

Bezkartáčové motory jako současný hit

Pokud bychom se sháněli po těch nejpoužívanějších elektromotorech současnosti, tak se na prvním místě bezesporu musí umístit právě bezkartáčové motory. Jedná se o druh motorů, které jsou svojí funkcí a stavbou velice nenákladné a dokáží přitom pracovat v ohromných otáčkách. EC motory Bühler můžeme najít ve spoustě mechanismů, přičemž některé z nich jsou miniaturní, jako jsou kupříkladu prvky aktivního větrání v noteboocích.

Kartáčové motory ale stále neumírají

Jenže i když jsou bezkartáčové motory jakousi technologickou evolucí svých předchůdců, tak jsou kartáčové motory stále ještě velice oblíbené a často užívané. Není se čemu divit, protože oproti bezkartáčovým motorům v mnohých ohledech nabízejí mnohem lepší hodnoty, především potom v případě přenášení točivého momentu. Navíc mezi důležité vlastnosti, které mají komutátorové DC motory Bühler patří i vysoká efektivita na nízkých otáčkách, v čemž EC motory dokáží hravě porazit.

Ne vždy ale motor sám vystačí

Jenže jsou momenty, kdy i nejlepší dostupné motory sami o sobě nedokáží nabídnout uspokojivý výkon. Bavíme se hlavně o těch příležitostech, při kterých je potřeba pracovat s rozličnou dynamikou otáček a přenosu točivé síly. Výsledkem jsou převodové motory Bühler, které jsou vybaveny některou z mnoha druhů převodovek. To zajišťuje efektivitu a klidný běh motorů i v případě, kdy nejsou v konzistentním prostředí provozu.